Garść pomysłów

Dzisiaj chciałam się z Wami podzielić moimi patentami na usprawnienie pracy przy klejeniu różności z
papieru i tworzeniu kartek w technice Iris Folding.
Pierwszy patent - klej. Niby błahostka, ale każda z nas miała pewnie z nim już niejedną przeprawę. Z tego
co wiem i czytam, bardzo wiele Scraperek używa kleju Magic.

 
Ja osobiście nie znoszę tego kleju - owszem, dobrze klei, jest przezroczysty po wyschnięciu, ale ma kilka,
jak dla mnie, uciążliwych w pracy wad:
  • cienka końcówka do klejenia precyzyjnego szybko zasycha, po każdym użyciu musiałam ją przepłukiwać, żeby nie zaschła na amen
  • kiedy chcesz odkręcić końcówki klej wycieka jak szalony
  • tubki lubią pękać
  • jest stosunkowo drogi

Postanowiłam więc poszukać czegoś co mi będzie odpowiadało bardziej i znalazłam: 
KLEJ INTROLIGATORSKI





Ma idealną konsystencję, nie trzeba go rozcieńczać, przeznaczony do klejenia: papieru, kartonu, korka, drewna, tkanin, betonu, folii aluminiowej we wzajemnych kombinacjach. Tworzy bezbarwną, wytrzymałą i elastyczna spoinę.Za kilogramowe wiaderko płacicie coś około 12-14 zł, a jest go naprawdę dużo w tym pojemniku. Za Magic trzeba zapłacić około 3 zł, a same wiecie, ile tego kleju zużywamy.
Klej z wiaderka przekładam łyżką do butelki po... płynie do soczewek kontaktowych - to ta biała, lub do butelki po farbie do włosów - to ta z różową końcówką. Jak dla mnie - BOMBA! Wreszcie nic nie zasycha, końcówkę wystarczy przetrzeć z wierzchu, butelka jest wytrzymała, nie pęka i tez ma cienką końcówkę. Klej po wyschnięciu jest bezbarwny, bardzo wytrzymały i szybko schnie. Można śmiało kleić nim pudełka rozmaitej wielkości. Ja zrobiłam sobie pudełko na papiery z tektury sklejonej właśnie tym klejem. Naprawdę, szczerze polecam!

Drugi patent to szablony do Iris Folding. Wcześniej drukowałam je po kilka razy, żeby mieć wzór do wypełnienia i do wycięcia. Teraz drukuję raz, a następnie przerysowuję go na przezroczystą folię. Dzięki temu mam wzór do wypełnienia bardzo trwały, można go wielokrotnie użyć. Szablon wydrukowany używam do wycięcia wzoru i podkładam przerysowany wzór na folii. Ta opcja sprawdza się znakomicie!

Teraz już tylko wycinać, przyklejać, tworzyć, czego i Wam życzę.















Komentarze